Każdego roku Instytut Pantone określa barwy, jakie powinny być najpopularniejsze przez najbliższe 12 miesięcy. Na jaki kolor wybór padł tym razem?
Raport Pantone wskazuje nie tylko jeden, dominujący kolor. Opisanych jest również 12 najlepszych kolorów i 4 neutralne, które w głównym stopniu powinny być zauważalne w pracach florystycznych, czy też imprezach modowych, nie mówiąc już o wystroju wnętrz.
Wybór barw przez specjalistów na dany sezon, to efekt podróży i poszukiwania inspiracji na całym świecie. Obecnie wybrane odcienie mają wskazywać na optymizm i energię, połączone z kreatywnością i spontanicznością w powstawaniu niektórych projektów.
Kolor roku 2020
Kolorem roku 2020 został namaszczony Classic Blue (19-4052 w katalogu Pantone), a więc odcień niebieskiego. Ma on wskazywać na spokój, pewność siebie, dawać poczucie ciszy oraz bezpieczeństwa, a ponadto przypominać gwiaździste niebo. W najbliższych miesiącach florystyka ma być zdominowana przez „classic blue”.
Najlepsze kolory w sezonie 2020
Wśród grupy dwunastu najlepszych kolorów, w tym sezonie wybór padł na:
- koralowy róż (serdeczność i ciepło),
- laskę cynamonu (słodko-ostre skojarzenia zapachu),
- odcień kompotu z winogron (fioletowe barwy; tajemniczość oraz łagodność),
- światło słoneczne (szczęście i radość),
- szafranowy (blask),
- klasyczny niebieski (classic blue),
- zieleń z Zatoki Biskajskiej (barwy wody; świeżość),
- szczypiorkowy (zdrowie i regeneracja),
- dżinsowy (komfort),
- kolor skórki pomarańczowej (gustowność),
- niebieską mozaikę (wdzięk),
- szkarłatny płomień (pewność siebie).
Kolory klasyczne 2020
W grupie czterech kolorów znalazły się:
- skowronkowy (cisza, subtelność),
- jesionowy (siła, długowieczność),
- śnieżnobiały (prostota, nieskazitelność),
- blezer granatowy (pewność siebie).
Najlepsze kolory powinny ukierunkować florystów i projektantów właśnie w takim kierunku, aby tworzyli w tych odcieniach. Dotyczy to nie tylko florystyki, ale i projektowania wnętrz, czy ubioru. Nowe trendy mają za zadanie przyciągnąć nie tylko dotychczasowych klientów, ale i powiększyć to grono. Inne barwy mają poruszyć zmysły, pokazać kreatywność i nowoczesność. Przed nami sezon z wyjątkową paletą kolorów.