Czy Meksyk stanie się kwiatowym gigantem?

0
250
meksyk

Czy Meksyk stanie się kwiatowym gigantem? Takie pytanie pada wielokrotnie, jednak obecnie w kraju jest wiele niedociągnięć przy produkcji roślin.

Meksyk ma potężny rynek wewnętrzny, z prawie 130 milionami mieszkańców, z 10 miastami bardzo ważnymi pod względem liczby ludności i działalności gospodarczej oraz ważną infrastrukturą drogową i lotniskową. Oprócz uprzywilejowanej geolokalizacji, znajduje się obok ważnego rynku Stanów Zjednoczonych.

Co dzieje się z eksportem?

Produkcja meksykańska jest ukierunkowana przede wszystkim na konsumpcję krajową, która zaspokaja duży rynek meksykański i ma doskonały poziom cen. Musimy jednak również wziąć pod uwagę, że większość oferty nie jest w żaden sposób atrakcyjna dla międzynarodowego nabywcy.

W Meksyku istnieją firmy oferujące produkty o jakości eksportowej i są przykłady przedsiębiorców, którzy są doceniani w Meksyku i przez swoich międzynarodowych nabywców. Rzeczywistość jest jednak taka, że ​​większość plantatorów w Meksyku ma wiele niedociągnięć, które wpływają na jakość, cenę i możliwości ich produktów. Kwiaty i rośliny produkowane w Meksyku nie przedstawiają optymalnego poziomu jakości, do których należy również dodać niedoskonałości łańcucha chłodniczego i odbioru.

Kultura zaawansowanej produkcji i odpowiedniej konsumpcji prawie nie istnieje, jednak lokalny rynek jest ogromny. Dzieje się tak, ponieważ jeden z silnych czynników motywujących do zakupu jest kulturowy, a konsumpcja nie jest związana z poziomem dobrostanu. Co więcej, konsument nie nauczył się, ani nie edukował w swojej konsumpcji poziomów optymalnej jakości, usług i możliwości, które istnieją na bardziej rozwiniętych rynkach, co wpływa na poziom oceny lokalnej oferty.

Niewielu profesjonalistów

Dzisiaj w Meksyku znajdziemy konsumentów profesjonalnych, czyli tych, którzy codziennie walczą z ofertą pod względem jakości. Muszą także zmierzyć się z problemami braku struktury handlowej, złych praktyk marketingowych i zerowego wykorzystania strategii marketingowych. Kanały marketingu są niewystarczające, niepewne i trudno dostępne.

Oczywiście Meksyk jest atrakcyjnym i świetnym rynkiem. Obserwatorzy mogą zauważyć, że kraj jest atrakcyjny dla poważnej przedsiębiorczości. Konsumenci lokalni i międzynarodowi będą coraz bardziej wymagający, co automatycznie wymusi podnoszenie jakości oferowanych produktów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here