Dobry początek sezonu ogrodniczego na Wyspach. Dane sprzedażowe wyraźnie mówią, że zainteresowanie w tym roku było znacznie większe, aniżeli 12 miesięcy wcześniej.
Wydanie HTA Market Update informuje, że sprzedaż w centrach ogrodniczych w całym kraju poprawiła się znacznie w porównaniu z marcem ubiegłego roku, w którym Wielka Brytania zderzyła się z dwoma dużymi atakami śniegu i przerwała sprzedaż w dniu matki (31 marca).
W tym roku w pierwszej połowie marca Wielka Brytania spotkała się z okresami szczególnie mokrej i wietrznej pogody, wywołanej przez burze Freya i Gareth, przyczyniając się do najbardziej mokrego marca od 1994 roku.
Dyrektor ds. członkostwa w HTA, Martin Simmons komentuje: – Bardzo zachęcające jest to, że silny początek sezonu ogrodniczego w lutym trwał do marca, a sprzedaż w centrum ogrodniczym wzrosła o 37% w porównaniu z 2018 rokiem. Śnieg silnie wpłynął na sprzedaż Dnia Matki, ale w marcu nie mogło być inaczej, choć zaufanie konsumentów spadło o 6 punktów w porównaniu z marcem ze względu na ciągłe obawy o sytuację gospodarczą w Wielkiej Brytanii. Przemysł ogrodniczy radzi sobie dobrze, konsumenci zachęceni wspaniałą pogodą nadal chcą cieszyć się swoimi ogrodami.