Jak wyróżnić swoją kwiaciarnie na tle konkurencji? – nie zgiń w tłumie

0
Jak się wyróżnić na tle konkurencji - kwiaciarnia

Wyróżnianie się na tle konkurencji może okazać się nie lada wyzwaniem, szczególnie wtedy, gdy zagęszczenie konkurencji w Twojej okolicy jest dość spore. Jest to jednak konieczne, jeśli chcesz, aby to właśnie Twoja kwiaciarnia była oblegana przez klientów. Pewnie zadajesz sobie właśnie pytanie – jak wyróżnić się na tle konkurencji? Istnieje kilka elementów, które sprawią, że to właśnie Twój biznes będzie się wyróżniał i przyciągał wielu klientów. Zobacz na co warto zwrócić uwagę.

Poznaj konkurencję

Pierwszym krokiem do wyróżnienia się na tle innych, jest oczywiście zapoznanie się z tym, co proponuje konkurencja. Sprawdź, jakie mają ceny, promocje i co ich wyróżnia. Dzięki zapoznaniu się z tym, jak działają inni, możesz znaleźć punkt zaczepiania, dzięki któremu obierzesz konkretny kierunek działań mających na celu wyróżnić Twoją kwiaciarnię. Nie wzoruj się jednak za bardzo na innych i nie powielaj wypracowanych przez inne osoby schematów. Poznając działanie konkurencji, możesz wprowadzić ulepszenia i rzeczy, których nie ma u nich do swojego biznesu.

Zadbaj o branding

Branding to nic innego jak kreowanie swojego biznesu i utrwalanie w świadomości konsumentów faktu o jego istnieniu. Jest to proces budowania marki, który charakteryzuje się konsekwencją i spójnością, a brand, czyli produkt lub usługa, jaką proponujesz, jest rozpoznawalna wśród grupy docelowej. Branding jest ważną częścią tworzenia każdego biznesu i nie należy o nim zapominać. To właśnie z jego pomocą możesz wyróżnić się na tle konkurencji. Dzięki brandingowi możesz kreować w pożądany sposób wizerunek swojej kwiaciarni, który będzie wywoływać u konsumentów skojarzenia, a nawet emocje. Warto zainwestować czas i pieniądze we własny, unikalny branding, który będzie kojarzyć się wyłącznie z Twoją działalnością oraz będzie wywoływać pozytywne emocje. Jest to proces długotrwały, ale z pewnością przyniesie zadowalające rezultaty.

Jakie elementy składają się na branding?

Jest wiele elementów, które składają się na branding. Oto najważniejsze z nich, które możesz wykorzystać podczas tworzenia swojej kwiaciarni:

  • logo i nazwa – są to kluczowe elementy, które najbardziej zapadają w pamięć klientów. Zacznij tworzenie identyfikacji wizualnej swojej firmy właśnie od tego. Będzie to dobry punkt wyjścia do tworzenia innych elementów marki układających się w spójną całość. Pomyśl nad ciekawą nazwą, która również może pomóc Ci się wyróżnić.
  • wizytówki, ulotki, papier firmowy, zawieszki do bukietów, stopka e-mail itp.
  • strona internetowa lub blog
  • ubiór pracowników – dobrym pomysłem będą jednakowe fartuchy florystyczne z logo kwiaciarni.
  • aranżacja wnętrza kwiaciarni – branding może objawiać się również w aranżacji wnętrza kwiaciarni. Kolor ścian, który konsekwentnie wykorzystywany jest również w logo, szyld czy naklejki na witrynie także zapadają w pamięć klientów, szczególnie wtedy gdy są spójne. Witryna jest pierwszym elementem, jaki widzą Twoi potencjalni klienci. Zadbaj o to, by dobrze się prezentowała, dbaj o jej czystość i stwórz ciekawą wystawę przyciągającą ludzi. Elementem wyróżniającym może okazać się kolor, kształty, symetria bądź asymetria eksponowanych przedmiotów, nowe ciekawe dekoracje, które można u Ciebie kupić.
Jak się wyróżnić na tle konkurencji  - kwiaciarnia
behance.net/barbarakosakowska
Jak się wyróżnić na tle konkurencji  - kwiaciarnia
cepixel.com

Zaskocz klientów czymś nowym – nie tylko niską ceną

Wiele firm często obiecuje najwyższą jakość usług, przystępne ceny, czy choćby najświeższe produkty. Są to oczywiście ważne cechy, ale ile z tych firm wyróżnia się czymś naprawdę interesującym i innym niż reszta? Zdecydowanie za mało. Szukając czegoś wyjątkowego, jesteśmy w kółko zasypywani takimi samymi komunikatami i produktami, jedyne co je różni to cena. Klient kieruje się w tym przypadku wyłącznie niską ceną, ale czy warto jest oferować wszystko, co dobre w najniższej cenie? Kluczem do sukcesu Twojej kwiaciarni i wyróżnienia się na tle innych będzie oferowanie czegoś, czego nie można znaleźć nigdzie indziej. Stwórz realne korzyści, których nie proponuje konkurencja i można znaleźć je tylko u Ciebie. Zorientuj się jakie potrzeby mają osoby, które do Ciebie przychodzą. Zapytaj, czego poszukują i na czym im zależy. Zaopatrz się w asortyment, którego nie posiadają kwiaciarnie w okolicy np. ciekawe rodzaje roślin, o które często Cię pytano, a nie ma ich żadna kwiaciarnia w mieście. Warto też tworzyć ciekawe kompozycje, które przyciągną klientów poszukujących czegoś oryginalnego.

Nie spoczywaj na laurach

Po długich staraniach i przemyślanych działaniach marketingowych, w końcu udało Ci się wyróżnić na tle innych? Wspaniale! Pamiętaj jednak o tym, aby cały czas dbać o swoją pozycję i pielęgnować zaufanie, jakim obdarzyli Cię klienci. Spoczywanie na laurach nikomu nie wychodzi na dobre. Wcześniej czy później Twój brak działania i radość z uzyskanej pozycji może zostać wykorzystana przez konkurencje, która w czasie Twojej nieuwagi wymyśli coś lepszego niż Ty. Trendy ciągle się zmieniają, a oczekiwania klientów rosną. Najważniejsze to sprostać tym obu rzeczom i modyfikować wypracowane do tej pory schematy, tak aby cały czas cieszyć się wysoką pozycją i wyróżniać się na tle konkurencji. W biznesie nie ma nic gorszego niż stagnacja i brak działania. Pamiętaj o tym, jeśli chcesz, aby Twój biznes się rozwijał i nie stracił ciężko wypracowanej pozycji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here