Jak zatrzymać klienta – proste sposoby na to, aby klienci wracali do Twojej kwiaciarni

0
jak zatrzymać klienta w kwiaciarni

W większości przypadków tańszym procesem jest zatrzymanie przy sobie klienta niż pozyskanie nowego. Jednak co zrobić, aby klienci chętnie wracali i korzystali z Twoich usług? Z pewnością jest to pytanie, które zaprząta głowę wszystkich dobrych przedsiębiorców, którym zależy na efektywnej sprzedaży. Przygotowaliśmy kilka wskazówek, które mogą pomóc Ci w pozyskiwaniu stałych, a co za tym idzie dochodowych klientów. Sprawdź, czy stosujesz wszystkie te zasady w swojej kwiaciarni.

Proste sposoby na to, aby klient z chęcią wracał do Twojej kwiaciarni

Rozwijaj się i proponuj różnorodne usługi

Twoja oferta od lat jest taka sama, nie wprowadzasz do niej żadnych nowości i ciekawych rozwiązań? Czas to zmienić! To, co było dobre 10 lat temu niekoniecznie będzie dobre również teraz. Idź z duchem czasu i dopasuj swoją ofertę do panujących trendów i potrzeb klienta. Pozostaw w niej jednocześnie klasyczne propozycje, które zawsze się sprawdzają, mimo upływu czasu. Najgorsze co może spotkać przedsiębiorcę to brak działania i nieudoskonalanie swoich usług. Stąd już prosta droga do tego, aby klienci wybierali konkurencje i omijali Twoją kwiaciarnie. Aby tego uniknąć, trzymaj rękę na pulsie i obserwuj, jak zmienia się moda w Twojej branży. Sukcesywnie wprowadzaj interesujące nowinki do swojej kwiaciarni. Pozyskasz dzięki temu stałych klientów, którzy szukają modnych bukietów, które można znaleźć tylko u Ciebie.

Prowadź uczciwą sprzedaż

Każdej osobie posiadającej biznes zależy na sprzedaży. Niestety nie każdej już zależy na jakość usług i uczciwości, a górę bierze ilość. Jeśli sprzedasz klientowi produkt o wątpliwej jakości np. nieświeże kwiaty, które zwiędną tego samego wieczoru, to możesz mieć pewność, że poczuje się oszukany. Najprawdopodobniej nie wróci ponownie i zniechęci do Twojej kwiaciarni kilka innych osób, wystawiając np. niepochlebną opinię na Twoich social mediach. Nie sprzedawaj rzeczy, które nijak mają się do Twoich obietnic i potrzeb klienta. W konsekwencji po jakimś czasie zamiast dochodów z nieuczciwej sprzedaży uzyskasz jedynie pustą kwiaciarnię i złą opinię.

Wyróżnij stałych klientów

Często chęć pozyskania nowych klientów jest tak duża, że zupełnie zapomina się o stałych, którzy regularnie korzystają z usług. To duży błąd! Najczęściej kończy się to tak, że nowy klient skorzysta z jednorazowej promocji i już więcej nie wróci. Stały z kolei będzie zniesmaczony tym, że mimo iż robi u Ciebie zakupy regularnie, zostaje pomijany i nie otrzymuje żadnych korzyści z tego tytułu. Dobrym pomysłem na zatrzymanie przy sobie klienta będzie stworzenie specjalnej karty rabatowej, która np. upoważnia go do odebrania darmowego bukietu, jeśli zrobi określoną ilość zakupów. Profity z bycia stałym klientem powinny być atrakcyjne i zachęcać klientów do odwiedzania Twojej kwiaciarni nie tylko z powodu wysokiej jakości usług, ale także z korzyści, jakie przynosi bycie stałym klientem.

Poznaj swojego klienta i zrób na nim dobre wrażenie

Badania dowodzą, że wystarczy zaledwie kilka sekund, aby ocenić dopiero nowo zobaczoną osobę. Jednak aby zmienić o niej wyrobione przez te kilka sekund zdanie potrzeba już o wiele więcej czasu. Możesz go jednak nie mieć, gdyż klient po prostu nie wrócić ponownie. Musisz postarać się o to, aby sprawiać dobre i profesjonalne wrażenie za każdym razem, gdy ktoś do odwiedza Twoją kwiaciarnie. Klienci chętniej korzystają i wracają do usług osoby, która wzbudziła w nich zaufanie i zbudowała dobrą relację. Możliwość poznania klienta, zapytanie go o opinie na temat usługi lub zwykła rozmowa i stworzenie więzi może okazać się Twoją tajną bronią w drodze do pozyskiwania stałych klientów. O wiele przyjemniej wraca się do miejsc, w których nie jest się jedynie bezosobową twarzą, która tylko płaci za usługę i wychodzi prawda? Zadowolony klient, którego traktujesz jak mile widzianego gościa, szybko zaprocentuje. Poleci Twoje usług innym, a w efekcie zyskasz nowych klientów, którzy szybko mogą stać się stałymi.

Stwórz klimatyczne miejsce

Stwórz własny niepowtarzalny styl, który będzie wyróżniał Cię i Twoją kwiaciarnie na tle konkurencji. Sprawi to, że klienci zapamiętają to miejsce i być może właśnie z tego powodu chętnie wrócą do niego ponownie. Klimat i wystrój wnętrza kwiaciarni musi sprawiać, że klient z przyjemnością będzie w niej przebywał, a także zachwyci się jej pięknem. Postaraj się, aby w ładny i wyjątkowy sposób wyróżnić swoją witrynę, porozstawiaj kwiaty we wnętrzu tak, aby manewrowanie pomiędzy nimi było wygodne. Trzymaj się jednej stylistyki, która będzie charakterystyczna dla Twojej kwiaciarni i będzie powtarzać się w elementach takich jak logo, kolor ścian, styl mebli itp. Niech Twój styl i dobry gust stanie się Twoją najlepszą wizytówką.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here