Znaczenie social mediów w promocji kwiaciarni – jak z nich korzystać by zdobyć klientów

0
436
znaczenie social mediów w promocji kwiaciarni

Z pewnością posiadasz choć jeden portal społecznościowy, z którego korzystasz na co dzień. Social media zaczęły odgrywać w naszym życiu bardzo istotną rolę. Kontaktujemy się za ich pomocą ze znajomymi, poszukujemy tam informacji, produktów i usług. Wiele spraw możemy załatwić wyłącznie za ich pomocą. Chcielibyśmy przybliżyć Ci korzyści, które social media mogą wnieść do Twojego kwiatowego biznesu. Wiele osób nie docenia lub nie wykorzystuje do końca potencjału i możliwości, jakie może przynieść marketing w internecie. Czas to zmienić! Zobacz, w jaki sposób możesz dotrzeć do swoich klientów i pozyskać nowych za pomocą social mediów.

Zacznij od strategii

Tak jak podczas tworzenia wszystkich ważnych elementów składających się na Twój biznes, tak i w tym przypadku niezbędna będzie przemyślana strategia. Każdy właściciel firmy lub małego biznesu zazwyczaj wie, do kogo kieruje swoją ofertę i kim są jego potencjalni klienci. Ustalenie tych rzeczy jest podstawową rzeczą na drodze do efektywnej sprzedaży. Zastanów się nad tym, jaki sposób i kanał będzie najlepszy, aby dotrzeć do potencjalnych klientów. Usługi lokalne, prowadzące biznes w określonym miejscu powinny się raczej skupić na portalach specjalistycznych i takich, które zareklamują ich w danym rejonie. Możesz też postawić na fora, grupy dyskusyjne oraz najpopularniejsze serwisy takie jak facebook czy instagram. Nie wybieraj zbyt wielu kanałów komunikacji. Możesz nie mieć czasu na dobre prowadzenie wszystkich tych stron i w efekcie nie osiągniesz wyznaczonego celu, którym jest pozyskanie nowych klientów.

Zaangażuj klienta

Załóżmy, że udało Ci się już znaleźć idealne miejsce w sieci, na promowanie swojego biznesu, a Twoje działania zdobyły już pierwszych odbiorców. Świetnie! Czas zacząć budować relacje pomiędzy Tobą a potencjalnym klientem. Najprostszym sposobem będzie nawiązanie konwersacji. Opublikuj na swoim profilu krótki filmik dotyczący florystyki lub zdjęcie bukietu, który ostatnio powstał w Twojej kwiaciarni i zapytaj innych o opinie. Możesz również wyrazić swoją, zachęci to użytkowników do aktywnego uczestniczenia w dyskusji. Reaguj na komentarze innych i odpowiadaj na nie. Utrzymuj interakcje z użytkownikami, którzy mogą stać się w efekcie Twoimi klientami. Zachęcająco działają również konkursy, które mają na celu pobudzić użytkownika do jakiegoś działania na Twojej stronie i zdobycie nowych odbiorców.

Wartościowy content to klucz do sukcesu

Dobrej jakości prace i ich zdjęcia, poprawnie stylistyczne teksty i przemyślane wpisy. Materiał, który mają zobaczyć Twoi odbiorcy, musi być wysokiej jakości, jeśli chcesz, aby spotkał się z aprobatą. Pamiętaj, że internauci potrafią wychwycić najmniejszy błąd lub wpadkę. Ważne jest selekcjonowanie rzeczy, które chcesz udostępnić tak, aby nie dać im powodu do ataku. O wiele bardziej wartościowym działaniem będzie wstawienie jednego dobrego zdjęcia pięknej pracy raz na jakiś czas niż zasypywanie odbiorców kilkoma średnimi kompozycjami kilka razy dziennie. To jakość, a nie ilość jest kluczem do sukcesu. W przypadku kwiaciarni to właśnie zdjęcia udanych i nietypowych prac będą najatrakcyjniejszą formą promocji tej działalności. Zadbaj o to, aby prezentowały się dobrze i zachęcały użytkowników do dzielenia się nimi z innymi osobami. Internet jest pełen nudnych i typowych rozwiązań, zaskocz wszystkich i pokaż coś innego, coś czego jeszcze nigdzie nie ma. Pozwoli to odróżnić Twój biznes od konkurencji i zdobyć więcej klientów.

Źródło opinii

Social media mogą stać się źródłem opinii na temat Twojej działalności. Musisz przygotować się również na te negatywne, gdyż to właśnie takie padają najczęściej. Klienci zazwyczaj nie komentują rzeczy dobrych i jeśli usługa im się podobała, to po prostu do Ciebie wrócą. Natomiast gdy coś im się nie podobało i zostali źle potraktowani, to chętnie mówią o tym otwarcie i na forum. Celem może stać się profil Twojej firmy w internecie. W takiej sytuacji musisz zachować spokój i nie dać sprowokować się do kłótni. Może to źle podziałać na wizerunek Twój oraz kwiaciarni. Obrażanie klientów jeszcze nigdy nikomu nie wyszło na dobre, pamiętaj o tym. Lepiej jest przyznać się do błędu, przeprosić i zaproponować zadośćuczynienie, nawet jeśli mija się to z twoimi przekonaniami i dumą. Nie zniechęcaj się jednak za bardzo. Opinie w internecie mają również swoją dobrą stronę. Do wielu potencjalnych klientów możesz dotrzeć właśnie za ich pomocą. Jeśli komuś spodobała się Twoja praca, to być może podzieli się tym z innymi i wyrazi pozytywne zdanie na tej temat. Zachęci to innych do spróbowania i oceniania usług, które proponujesz.

Uzbrój się w cierpliwość

Promowanie działalności poprzez social media jest czasochłonne, a na efekty trzeba czasem długo poczekać. Swoje miejsce w internecie musisz budować powoli, skrupulatnie i z dużą dozą cierpliwością, gdyż efekty najpewniej nie pojawią się z dnia na dzień. Budowanie marki i pozycji w internecie zajmuje dużo czasu. Jednak jeśli już uda Ci się przebrnąć przez trudny etap, w którym twoje działania nie zdobywają żadnego odzewu, to drzwi do promocji w internecie stoją przed Tobą otworem. Nie zapominaj jednak przy tym o fizycznej działalności w swojej kwiaciarni. Niech działania w social media będą jedynie dodatkiem do Twojej pracy i nie zaburzają dotychczasowych działań w kwiaciarni lub pracowni.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here