Z biegiem lat liczba odmian hortensji na całym świecie znacznie wzrosła. Klasyczne odmiany nadal jednak królują na gęstym rynku hortensji.
Na targach Garden Trials and Trade, które odbyły się w Boskoop w Holandii, wielu odwiedzających ponownie przedstawiło swoje okazy.
Jakość francuska
– Może to zabrzmieć banalnie, ale wszystko sprowadza się do wprowadzenia na rynek przyciągających wzrok i dobrej jakości produktów. My staramy się to osiągnąć poprzez połączenie naszego doświadczenia hodowlanego i francuskiej jakości. Klimat w Angers we Francji umożliwia na produkcję młodych roślin – mówi Jean Yves Coulbault z firmy Sicamus.
Popularność nowych odmian
Własna hodowla Sicamus to Rendez-Vous, która jest dość ugruntowaną kolekcją składającą się ze specjalnych odmian. – Widzieliśmy wzrost zapotrzebowania na specjalne odmiany i dlatego zdecydowaliśmy się rozpocząć hodowlę naszych własnych, specjalnych odmian – dodaje.
Klasyczne odmiany pozostają bestsellerem
Nawet przy tak rosnącym popycie, klasyczne odmiany pozostają najczęściej sprzedawane. Jest to stosunek 80:20 procent, z czego 20 oznacza specjalne odmiany, a 80 dla tradycyjnych klasycznych odmian. Z tego powodu Sicamus postanowił stworzyć własną kolekcję klasycznych odmian. Ich hodowla jest już w pełnym rozkwicie, a pierwsze propozycje były pokazywane na Garden Trials and Trade. JY Coulbault był zadowolony z reakcji. – Podobał się kolor kwiatów i liści oraz zwartość rośliny – i to są punkty, na których skupiamy się w hodowli – mówi. Nowa kolekcja będzie dostępna dla plantatorów w 2020 roku.
Doniczki dekoracyjne
Również dla tej kolekcji, podobnie jak i innych: Rendez-Vous, Dutch Ladies i You and Me, będą dostępne garnki Deko. Garnek Deko to 5-litrowy dekoracyjny garnek z nadrukiem, który nie tylko pozwala hodowcom sprzedawać swoje hortensje na początku sezonu, ale także pozwala im rozprowadzać swój produkt jeszcze lepiej.
Według JY Coulbaulta połączenie czystego nadruku i chwytliwej nazwy może jeszcze bardziej podnieść sprzedaż hodowcy. – Garnek jest drukowany z nazwą kolekcji i nazwą odmiany. Od momentu wprowadzenia, my i nasi hodowcy zauważyliśmy, że ta kombinacja nie tylko pozwala konsumentom na zakup produktów na początku sezonu, ale również generuje impulsywne zakupy – kończy.