Pelargonium for Europe to inicjatywa marketingowa, aktywna w 10 krajach założona przez hodowców w celu promocji i zapewnienia długoterminowej sprzedaży pelargonii w Europie, koordynowanej przez Green Marketing Europe (GME).
Inicjatywa wyszczególniła plany marketingowe na 2019 r., określone według kraju.
Francja
BHR jest stowarzyszeniem ogrodników oraz organizatorem ważnych francuskich targów. Zorganizują:
- Biuletyny do około 10 000 kontaktów handlowych
- Promocja geranium na konferencji prasowej Salon du Végétal
- Współpraca z blogerami
- Konkurs radiowy
- Transmisja telewizyjna
- Możliwe wydarzenie w parku roślin
- Konkursy na Facebooku i czasopisma
- Specjalna konfigurowalna usługa POS dla handlu detalicznego
Niemcy
Anne Niesing PR i Prêt-à-Communiquer mają doświadczenie w dotarciu z kampanią do ponad 100 milionów osób.
- Ciągły kontakt z redaktorami ogrodnictwa
- Współpraca z magazynami konsumenckimi, z sesjami zdjęciowymi w biurach wnętrz i stylu
- Konkursy dla czytelników
- Współpraca TV z dekoracją studia geranium
- Współpraca radiowa, np. Transmisja z okazji Dnia Matki dla dzieci, nauczanie projektów ogrodniczych dla szkół, wprowadzanie pelargonii do biura
- Współpraca z Bloggerem
- Impreza prasowa z żywymi motywami kwiatowymi i majsterkowiczami
- Pop up konsumenta – sklep w Berlinie z budką selfie
- Współpraca wideo
- Konkursy mediów społecznościowych i współpraca z wpływowymi osobami
Benelux
Firma Concept Factory specjalizuje się w marketingu ogrodniczym, więc ma doświadczenie i listę kontaktów na ważnym rynku holenderskim.
- Pozycja TV w telewizji krajowej
- Współpraca z imprezami konsumenckimi takimi jak Libelle Zomerweek lub warsztaty z wieszakami na koszyki dla wpływowych osób
- Dostarczanie firmom handlowym gotowych treści społecznościowych
- Łączenie się z firmami handlowymi i oferowanie prezentacji
- Przesyłanie biuletynów do tysięcy kontaktów handlowych
Wielka Brytania
JE Communications to doświadczona agencja PR z szeroką ofertą klientów z branży kwiatowej i lifestyle’owej.
- Spotkania z dziennikarzami – media konsumenckie i branżowe
- Współpraca z Bloggerem
- Konkursy z czasopismami konsumenckimi
- Impreza prasowa
- Współpraca McQueens Flower School
- Współpraca z detalistami i organami handlowymi
Polska
PiArt ma zarówno bliskie powiązania z organizacjami branżowymi, jak i mediami konsumenckimi, tworząc pełne i różnorodne kampanie z nowatorskimi pomysłami PR.
- Współpraca z blogerami na Instagramie
- Wywiady w telewizji krajowej i lokowanie produktu
- Sesje zdjęciowe do czasopism
- Sponsorowanie wystaw roślin dla stacji radiowych, na targach książki do wywiadu radiowego na temat pelargonii
- Ramka selfie na festiwalach kulturalnych, takich jak Daisy Days i Saska Kępa
- Współpraca z fundacją i warsztaty dla dzieci
- Reklamy na Facebooku, konkursy i konwersacje online
- Współpraca z 15 blogerami w stylu życia, wnętrzach, majsterkowaniu, ogrodnictwie
- Warsztaty na rynku hurtowym pelargonii w stylu boho
- Współpraca z portalem i kalendarzem kwiaciarni
Włochy
Ad Mirabilia to agencja PR konsumencka z doświadczeniem promującym kreatywne wiadomości do sprzedaży pelargonii.
- Komunikacja medialna w dwóch tematach: łagodna strona geranium z relaksującymi, uspokajającymi kolorami i energią geranium
- Aktywność z grupą blogerów tworząc dedykowane posty
- Specjalne tworzenie i promocja POS
Austria
Blumenmarketing Austria prowadzi magazyn Beetgeflüster, który posiada 60 000 centrów ogrodniczych i obiegu producenta. Partnerzy długoterminowi Blumenbüro Österreich będą nadal prowadzić swoją kampanię.
- Reklama telewizyjna
- Współpraca z magazynami takimi jak Garten + Haus i Sabine
- Współpraca handlowa z Gartner und Florist
- Wydarzenie w Wiedniu
- Konkurs z nagrodami
- Współpraca kulturalna np. W pałacu Schloss Hof
- Promocja handlowa poprzez regionalne biura partnerów, ich strony internetowe i media społecznościowe
Szwecja
Blomsterfrämjandet to organizacja z branży kwiatowej, która ma wielu fanów na swoich blogach, stronach internetowych i kanałach mediów społecznościowych i utrzymuje bliskie kontakty z prasą konsumencką.
- Silny zasięg prasy zarówno na poziomie konsumentów, jak i handlu
- Udostępnianie zdjęć, filmów, materiałów POS i treści handlowych w różnych kanałach społecznościowych i blogach partnera
Szwajcaria
Grayling jest uznaną na całym świecie agencją PR, a jej szwajcarscy partnerzy mają wieloletnie doświadczenie w kampaniach ogrodniczych, takich jak projekt pelargonii.
- Bieżące relacje z mediami
- Dwa do trzech współpracujących blogerów / influencerów o różnych tematach, np. balkon, ogrodnictwo, dekoracja stołu i porady pielęgnacyjne