Otworzyłaś kwiaciarnię lub sklep ogrodniczy i szukasz kontrahentów? Współpraca może napędzać Twój biznes. Warto jednak pamiętać o zasadzie ograniczonego zaufania.
Profesjonalna oferta
Priorytetem jest dobrze przygotowana oferta współpracy. Jeśli wzbudzi zainteresowanie drugiej strony i zaowocuje podpisaniem, trzeba mieć na uwadze to, żeby zabezpieczała Twoje interesy i spełniała wszelkie wymogi. Przed transakcją można podpisać list intencyjny i umowę przedwstępną.
Sprawdzenie partnera biznesowego
Za każdym razem warto przed rozpoczęciem współpracy sprawdzić przyszłego partnera biznesowego pod kątem wiarygodności, sytuacji finansowej i historii jego działalności. Przydadzą się do tego publicznie dostępne dane, rejestry oraz informacje z Biura Informacji Gospodarczej.
Obowiązki
W kontaktach biznesowych kwiaciarnia będzie traktowana jako profesjonalista. Wynikają z tego określone obowiązki, w tym m.in. należyta staranność, czy dotrzymywanie terminów płatności.
Uczciwa konkurencja
Współpracę biznesową między kontrahentami regulują zasady konkurencji. Zabronione jest m.in. wspólne ustalanie cen, zamierzone ograniczanie produkcji, czy przekazywanie strategicznych informacji dotyczących firmy innym podmiotom.