Czy vending może stać się optymalnym rozwiązaniem dla szybszego rozwoju sprzedaży detalicznej kwiatów? Według twórców automatu do sprzedaży kwiatów „FStor” tak.
Branża vendingowa rozwija się, a zapotrzebowanie na nią rośnie. Niemniej jednak sektor kwiatowy nie był tak aktywny w adaptacji tego sprzętu. Jaki jest powód tych wahań? Problem polega na tym, że kwiaty są bardzo wrażliwe na warunki utrzymania i nie każdy automat może spełnić wszystkie te wymagania.
W 2014 r. rosyjska firma XD Ltd. wydała swój główny produkt znany jako „FStor”. Ten nowy automat do sprzedaży kwiatów zmienił postrzeganie rynku kwiatowego o możliwościach uruchomienia w pełni zautomatyzowanego biznesu kwiatowego.
Rewolucja w sprzedaży kwiatów
Deweloperzy FStor zdecydowali się na stworzenie automatu sprzedającego zgodnie z wymaganiami florystów. Zakład został złożony na najnowocześniejszych technologiach. Jedną z najważniejszych zalet tych maszyn jest innowacyjny system mikroklimatu. Specjalnie zaprojektowany system chłodzenia powietrzem stwarza dogodne warunki do utrzymywania świeżości kwiatów. Z kolei sferyczna gablota zapewnia optymalną cyrkulację powietrza i zrównoważone rozprowadzanie schłodzonego powietrza na całej powierzchni. Dzięki temu kwiaty pozostają świeże i piękne wewnątrz urządzenia przez długi czas.
Co więcej, rozmiar komórek nadaje się nie tylko do bukietów, ale także do małych koszyczków kwiatowych i innych powiązanych pamiątek i upominków. Dzięki świetlistej sferycznej prezentacji klienci będą przyciągać uwagę tej maszyny i przyjrzą się jej bliżej.
Istnieje również unikalny system zdalnego zarządzania. Deweloperzy FStor nie zaprojektowali typowego systemu vendingu do monitorowania statystyk sprzedaży. Każda maszyna firmy FStor ma wielofunkcyjną usługę w chmurze, która działa podobnie do systemu CRM. Chmura daje możliwość organizacji procesów biznesowych właściciela i planowania zadań dla jednego komputera lub wspólnej sieci maszyn. Przedsiębiorca może mieć cały szereg metod stymulowania sprzedaży, takich jak te, które są obecnie używane przez wszystkie sklepy internetowe, takie jak kupony rabatowe, karty lojalnościowe, oferty specjalne i tak dalej. Ponadto przedsiębiorca ma możliwość utrzymywania kontaktu z dostawcami kwiatów bezpośrednio poprzez swoje konto w chmurze.
Według raportów FStor, w pierwszych dwóch latach zajmowało ono 80% sprzedaży kwiatów w Rosji. Obecnie maszyny firmy FStor działają z powodzeniem w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Arabii Saudyjskiej, Turcji, na Litwie, w Bułgarii, Hiszpanii, Panamie, Czechach oraz w innych krajach europejskich i azjatyckich.