Wszechstronność storczyków jest atutem

0
orchidea

Niekończąca się wszechstronność storczyków jest dużym atutem, ponieważ niewiele kwiatów ma tyle kształtów i kolorów, by w każdym momencie zaspokoić rynek.

To wyjątkowy plus dla miłośników roślin, którzy poszukują przyciągających wzrok kwiatów, aby dodać perfekcyjnego wykończenia do swojego wnętrza.

Im szerszy zakres, tym bardziej wrażliwy na trendy. Czy dzisiejsi konsumenci lubią storczyki? – Orchidea jest i pozostaje królową kwitnących roślin doniczkowych – mówi Antoine Alvarez, który od 2015 roku pracuje jako kierownik produktu w Sévéa (jednostka zakupowa francuskich centrów ogrodniczych Villaverde i Baobab). – Potrzebuje dużo czasu w porównaniu z innymi roślinami doniczkowymi, ale także małej ilości wody i są odporne na choroby. Jeśli przez jakiś czas zaniedbasz storczyk, nie wyrządzi to większej szkody. Storczyki stanowią zatem popularny prezent. Dane dotyczące sprzedaży pojawiają się w okolicach Świąt Bożego Narodzenia, a zwłaszcza Dnia Matki – dodaje.

Kwitnący rynek

Rynek eksplodował w ciągu ostatnich 10 lat – potwierdza Manuel Rucar, dyrektor zarządzający w Chlorosphère, francuskiej agencji trendów, która koncentruje się na świecie roślin, ogrodów i krajobrazów. – Fakt, że orchidee wciąż potrafią uchwycić serca ogółu społeczeństwa, jest czymś, co zauważamy każdego dnia na targach i w salonach. Ta popularność ma jednak również minus. Ceny znacznie spadły w ostatnich latach, czyniąc storczyk towarem w świadomości konsumentów. Dla plantatorów i dystrybutorów ważniejsze niż kiedykolwiek jest wyróżnienie się z podstawowego asortymentu – dodaje.

Można to osiągnąć, odpowiadając na nowe nisze i trendy. – Trendy w świecie roślin są w dużej mierze związane z sektorami takimi jak projektowanie wnętrz, architektura, a nawet przemysł mody. Na przykład zielone retro rośliny doniczkowe wracają na świat. Na początku dotyczyło to prostych odmian, takich jak lilie aronowe. Ale obecnie ludzie kupują również bardziej wyrafinowane rośliny, takie jak te z kolorowymi liśćmi – zauważa Rucar. – Orchidee to idealny kwiat, aby podążać za tym trendem. Nawet jeśli powinniśmy pokazać im więcej w ich surowym pięknie. Przecież „czysta natura” to mot du jour w mediach społecznościowych, takich jak Instagram i Pinterest. Weź na przykład orchideę, która nie traci swoich „dzikich włosów” i jest wyświetlana na przykład z wiszącymi korzeniami, a nie w doniczce. Tego rodzaju okazy pozwolą współczesnym konsumentom dodać kwitnący akcent do ich zielonego wnętrza – kontynuuje.

Kolory

Oprócz kształtu, kolor jest również atutem dla tych, którzy chcą się wyróżniać. – Preferencje kolorów bardzo się różnią w zależności od regionu – mówi Alvarez. – Weźmy na przykład Francję: na wybrzeżu Morza Śródziemnego konsumenci zawsze wybierają najbardziej kolorowe orchidee. Białe i klasyczne odmiany zachowują się bardzo dobrze na zachodzie kraju. W miastach preferowane są wzory dzikich kolorów, takie jak zielony fiolet. Ogólnie rzecz biorąc, nadal istnieje duże zapotrzebowanie na jasne, charakterystyczne kolory, z kolorowymi plamkami, plamami i paskami lub bez nich. Przykłady obejmują różowe lub fioletowe kwiaty z żółtym lub ciemnoczerwonym sercem – dodaje.

Konsumenci szukają oryginalnych kolorów. Sztuczna kolorystyka odgrywa coraz ważniejszą rolę, umożliwiając hodowcom dodanie własnej unikalnej pieczęci. Innowacyjny wynik może czasami stać się trendem mody w krótkim czasie, jak to ma miejsce obecnie w przypadku kwiatów z nałożonymi plamami. – Tworzenie jak największej różnorodności jest tym, o co chodzi. Orchidee są do tego idealnie dostosowane. W przyszłości ta różnorodność tylko się zwiększy. Tylko w ten sposób plantatorzy i dystrybutorzy będą w stanie zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na innowacyjne kolory, większe kwiaty i dłuższy okres trwałości – kończy Alvarez.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here