Rośnie popularność lilii sprzedawanej w doniczkach. Wszystko po to, by dorównać trendom miejskiej dżungli.
Trend wśród milenialsów skupia się głównie na zielonych i tropikalnych roślinach doniczkowych, jednak spora część klientów jest także ze starszych pokoleń, których gusta przyciągają kolorowe i kwitnące kwiaty.
Lilie są bardziej znane jako kwiaty cięte, aniżeli rośliny pokojowe, więc magazynowanie ich w doniczkach i gotowe do uprawy mogą być zwycięską strategią dla Twojej firmy. Wybór kolorystyczny jest szeroki – od czerwonego, poprzez żółty, pomarańczowy, różowy, do dwukolorowych odmian i pastelowych odcieni.
Lilia jest rośliną zielną, która jest częścią rodziny lilii. Roślina wyrasta z bańki i składa się z ponad stu gatunków, których większość można znaleźć na półkuli północnej. Pierwotna roślina prawdopodobnie pochodziła z Chin, można ją było znaleźć również w Korei Południowej, Japonii i na Syberii, a następnie rozprzestrzeniła się przez Kaukaz do Europu – na Bałkany i Alpy, aż później do Ameryki. Lilie zwykle rośna w otoczeniu lasów i na polach.
Na co zwrócić uwagę przy zakupie doniczkowych lilii?
- Sprawdź dojrzałość i liczbę pąków na łodydze. Pączki nie powinny być otwarte w chwili zakupu, ale mogą wykazywać pewien kolor
- Lilia doniczkowa musi być dobrze ukorzeniona, aby łodygi były mocno podparte
- Roślina nie powinna mieć wyschniętych pąków, ani żółtych liści.
- Jeśli na kwiatostanie lub liściach występuje botrytis, roślina została utrzymana w wilgotnym środowisku lub została podana zbyt duża ilość wody
Sprzedaż i wystawa doniczkowych lilii
Utrzymuj podstawę prostą (doniczkowe lilie wyglądają fantastycznie w czarnych lub białych doniczkach) i umieszczaj rośliny na różnych wysokościach, aby nadać im żywy wygląd. Zachowaj jasne kolory i pastele, używaj białych lilii jako czynnika łączącego, aby zachować poczucie koherencji. Ponieważ rośliny są sprzedawane klientowi w zarodku, towarzyszące mu materiały graficzne przedstawiające kwitnące lilie w doniczce mogą stanowić dodatkową inspirację do zakupu.