W marcu wprowadzono kolejną serię kwiatów Roseec. To nowa kolekcja róż w Ekwadorze. W tegorocznych dniach otwartych Plantec gościł około 300 producentów i eksporterów z całego kraju i części USA w ich siedzibie głównej, położonej na 2625 metrach nad poziomem morza, blisko lotniska w Quito.
– Wiemy, że nasi klienci potrzebują odmian, na których mogą polegać, nie tylko na swoich polach, ale także podczas wysyłki za granicę. Z tego właśnie powodu nasz rygorystyczny proces selekcji obejmuje komponent symulacji lotu, w którym testujemy potencjał każdej odmiany do transportu i wynikająca z tego żywotność wazonów – wyjaśnia Aviram Krell z Plantec. Goście mieli okazję poznać nowe Centrum Ewaluacji, które ożywiło proces, przez który przechodzi każda odmiana róż, zanim stanie się dostępna na rynku.
Odnowiona szklarnia
– Nie tylko przygotowaliśmy dla naszych gości ekscytujące produkty w naszym obszarze handlowym i eksperymentalnym, ale w tym roku byliśmy również podekscytowani mogąc pochwalić się naszą odnowioną szklarnią Matki Roślin. Obiekt ten został całkowicie przekształcony w szklarnię Hydroponic przy użyciu słynnego System MAPAL – kontynuuje Aviram.
– Aby utrzymać temat innowacji, w tym roku Plantec był wreszcie w stanie przeanalizować i zaprezentować wyniki swoich nowych podkładek PRO z wykorzystaniem danych w ciągu ponad roku w kilku różnych gospodarstwach i odmianach. Wyniki pokazały ogólną tendencję do znacznej zwiększonej wydajności (w niektórych przypadkach nawet do 50%) i zwiększonej jakości rośliny.
20 nowych produktów
– Zwiększyliśmy również uznanie na całym świecie naszych kultowych odmian, takich jak Mondial i Shimmer autorstwa Kordes Roses, Explorer i Brighton autorstwa Interplant Roses, White O’Hara Delbarda oraz Nexus i Atomic firmy Grandiflora – mówi Aviram.
Podczas gdy nowa kolekcja zawierała ponad 20 nowych dodatków oferowanych przez Plantec, dwie odmiany, które przyciągnęły najwięcej uwagi, to Xtripes i nowa czerwień od Kordes Roses, „Fortune”. – Fortune wymagało uwagi, odkąd po raz pierwszy zobaczyliśmy jego wyjątkowy aksamitny czerwony kolor, a teraz dzięki testom trwałości wazonu trwającym ponad 21 dni, Fortune była w centrum uwagi wielu naszych hodowców i ich komercjalizatorów przez ostatnie kilka dni – mówi Sofia Sanchez, dyrektor generalny.