Jak otworzyć dobrą kwiaciarnię? Rzeczy, które musisz wiedzieć

0
943
Jak otworzyć dobrą kwiaciarnię? 3 rzeczy, które musisz wiedzieć

Prowadzenie przynoszącego zyski i satysfakcjonującego biznesu kwiatowego jest kluczem do zapewnienia sobie wieloletniego robienia tego, co kochasz. Wiele osób, które działają w branży kwiatowej, uważa ją za przyjemną i satysfakcjonującą, ale także bardzo wymagającą. Istnieje bowiem duża konkurencja na tej płaszczyźnie. Dlaczego więc niektórym kwiaciarniom udaje się stworzyć dobry i dochodowy biznes, podczas gdy inni stale walczą? To na pewno coś więcej niż szczęście. Sprawdź, o co chodzi!

Jak rozkręcić kwiaciarnię?

Profesjonalni biznesmeni poświęcają wiele czasu na przeniesienie swojej firmy na wyższy poziom. Stale badają, podejmują ryzyko, eksperymentują i uczą się jak najwięcej o dobrych praktykach biznesowych. Następnie przekładają tę wiedzę na swój biznes. Tak samo jest z prowadzeniem kwiaciarni. Pamiętaj, że sprzedajesz produkt, który prawie wszyscy kochają! Szczególnie dostawać w prezencie. Sukces w tej branży polega na wykorzystywaniu technologii,posiadaniu umiejętności i byciu kreatywnym. Oto mała dawka wiedzy na temat tego, dlaczego niektóre firmy odnoszą sukcesy, a inne nie. Zobacz co nowego możesz wnieść do swojej kwiaciarni.

Skup się na klientach

Jako właściciel kwiaciarni będziesz miał oczywiście wielu potencjalnych klientów. Problem polega na tym, że wiele kwiaciarni nie poświęca czasu i pieniędzy na reklamę, która mogłaby przyciągnąć nowych klientów. Sprytni właściciele firm koncentrują się na reklamie, aby znaleźć nowych klientów i zachęcić ich do pozostania na dłużej.

  • Zadbaj o stronę internetową swojej kwiaciarni.
  • Dołącz do mediów społecznościowych i regularnie dostarczaj tam treści.
  • Zachęcaj klientów do zostawienia recenzji online na temat usług w kwiaciarni.
  • Oferuj zniżki, promocje i korzyści dla nowych i stałych klientów.
  • Pomyśl nad reklamą w mediach społecznościowych i wyszukiwarce internetowej.
  • Bierz udział w targach, wystawach i innych imprezach branżowych.
  • Współpracuj z firmą, która może stać się uzupełnieniem Twojej kwiaciarni np. z pobliską kawiarnią lub restauracją, której codziennie będziesz dostarczać świeże kwiaty. 
Jak otworzyć dobrą kwiaciarnię? 3 rzeczy, które musisz wiedzieć

Poszerz horyzonty

Kwiaciarnie, które z roku na rok są takie same, są nudne. Podążaj za trendami i stale ulepszaj swoją ofertę. Stagnacja w biznesie jest bardzo zła i nikomu nie wychodzi na dobre. Nie zakładaj, że Twoi klienci nie są gotowi na nowatorskie aranżacje oraz ciekawe i kreatywne rozwiązania. Może właśnie na to czekają? Sprawdź to!

  • Oferuj nowe trendy kwiatowe, atrakcyjne dla młodszego pokolenia.
  • Ulepsz swój biznes i zadbaj o wystrój wnętrza. Spraw, by Twoja kwiaciarnia już na zewnątrz zachęcała do odwiedzin. Stwórz ciekawą aranżację w witrynie.
  • Zaopatrz się w gustowne dekoracje, nie tylko kartki okolicznościowe, ale także pachnące świece, ciekawe figurki itp. Nie bój się zaopatrzyć w inne przedmioty poza kwiatami. Możesz przyciągnąć tym nowych klientów, a nawet zarobić dodatkowe pieniądze!
  • Zrób reklamę swojego kwiatowego biznesu – możesz wynająć kamerzystę lub spróbować samodzielnie. Opublikuj filmik na YouTubie lub Facebooku.
  • Rób zdjęcia prac, które powstały w Twojej kwiaciarni i udostępniaj je w mediach społecznościowych, forach i grupach tematycznych.
Jak otworzyć dobrą kwiaciarnię? 3 rzeczy, które musisz wiedzieć

Kładź nacisk na zyski

Nikt nie idzie do kawiarni na dużą kawę z karmelową polewą z myślą, że dostanie ją za darmo, a dodatkowo dostanie drugą na później. Dlaczego więc kwiaciarnie nieustannie oddają swoje kwiaty praktycznie bez zysku dla siebie? Wynika to poniekąd z mentalności klientów. Uważają, że to przecież ”tylko kilka kwiatów” i czemu ten bukiet lub kompozycja ślubna jest tak droga. Nie zdając sobie sprawy, że cena tych ”zwykłych kwiatów” w hurcie wynosi często nawet 20 zł i więcej za 5 sztuk! A gdzie tu czas poświęcony na wykonanie bukietu i dodatki takie jak np. wstążki, papier i rafia? W grę wchodzą także inne aspekty, które generują koszty, o których musi pamiętać kwiaciarnia, a klientowi nie przychodzą one nawet na myśl. Dostosowywanie się do klientów w biznesie jest „regułą” – ale nie kosztem twojego zysku. Co zrobić, aby Twój biznes przyniósł zysk?

  • Upewnij się, że ceny, które proponujesz, nie są zaniżone. Narzuć odpowiednią marżę, która pozwoli Ci na uzyskanie zysków z prowadzenia biznesu.
  • Przyjmuj zlecenia na kompozycje komunijne, ślubne itp. To dodatkowy dochód, który podczas sezonu jest mocno zauważalny.
  • Oferuj płatne warsztaty lub kursy układania kwiatów dla tych, którzy chcą się uczyć i w przyszłości pracować w branży.

Co dalej?

Prowadzenie udanego biznesu kwiatowego nie różni się od tego w innej branży. To nie szczęście, ale raczej końcowy efekt inteligentnego planowania i odrobinę twórczego talentu do wyróżnienia się. Zastanów się, dlaczego akurat kwiaciarnia? Czy dasz radę poprowadzić własny biznes? Czy masz pomysł na swoją kwiaciarnię i wiesz jak ją rozkręcić? Wszystkie te pytania mogą być bardzo pomocne w uzyskaniu fantastycznego efektu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here